Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

ΑΜΦΙΠΟΛΗ RELOADED!!!












Επειδή το σκίτσο που είχα κάνει αρχικά στο photoshop ήταν από φωτό χαμηλής ανάλυσης, δεν μπορούσα να διακρίνω τα πόδια των αλόγων και τα είχα ζωγραφίσει λίγο αυθαίρετα. Τελευταία βρήκα λίγο καλύτερη φωτογραφία και είπα να ξαναπροσπαθήσω. Πρόσθεσα και την ουρά στο άλογο που δεν μπορούσα να διακρίνω-αλλά πρόσεξα ότι υπάρχει αχνά- και την τόνισα ψηφιακά. Έπαιξα και λίγο με τα χρώματα και ιδού το αποτέλεσμα, σαφέστατα πιό κοντά στο αρχικό αριστούργημα. Αυτό που δεν είχα επισημάνει αρχικά, είναι ότι οι 2 ρόδες του άρματος, επειδή είναι ζωγραφισμένες στα 3/4, είναι τέλεια γεωμετρικά σχήματα: Ελλείψεις. Αυτός δηλαδή που έφτιαξε το ψηφιδωτό δεν ήταν απλά ένας άριστος τεχνίτης, δεν ήταν μόνο ένας κορυφαίος ζωγράφος, αλλά ήξερε και τις Απολλώνιες τομές!!!!!!!!!
Αυτό βέβαια που σκέφτηκα εγώ πρώτος στις 18 Οκτωβρίου, το έκαναν και άλλοι και είδα-με ευχαρίστηση- στο διαδίκτυο και άλλους να  έχουν αποκαταστήσει το ψηφιδωτό, ενώ ο ζωγράφος που ασχολείται με την Αμφίπολη, ετοιμάζει και πίνακα. 
Εγώ σαν ζωγράφος για λόγους και μόνο πρακτικούς δεν θα σχεδίαζα ποτέ και τα 4 μπροστινά πόδια των 2 αλόγων μαζί, γιατί μπερδεύονται, ούτε και τα πίσω με την ίδια ακριβώς διάταξη. Αλλά αυτά είναι βέβαια ψιλά γράμματα. Επειδή είχα μελετήσει αρκετά τα άλογα-όταν έκανα πίνακες αποκλειστικά με άλογα-η κίνηση τους αυτή στο ψηφιδωτό εμένα δεν μου θυμίζει με τίποτε άλογα που καλπάζουν. Περισσότερο μου θυμίζουν λιοντάρια που επιτίθενται !!! Να έχει κάποια αλληγορία το ψηφιδωτό;
Nα συμβολίζουν τα 2 ατίθασα άλογα, τα 2 "λιοντάρια" της Μακεδονίας, που γεννήθηκαν μαζί, μεγάλωσαν μαζί, δοξάστηκαν μαζί και πέθαναν σχεδόν μαζί; Να συμβολίζουν ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ & ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ; 
Να είναι λοιπόν οι 2 φίλοι, που τα σώματά τους δεν βρέθηκαν ποτέ, μαζί θαμένοι μυστικά στην Αμφίπολη; 
Εγώ αν ήμουν στη θέση της Ολυμπιάδας, θα έθαβα μαζί τους αχώριστους φίλους, έστω και κρυφά, όπως φαίνεται το πλέον πιθανό και λογικό για εμένα, να έκανε η τρομερή αυτή γυναίκα!!!.

Δεν υπάρχουν σχόλια: